Зворотній зв’язок, чому це важливо?

Любов Жарова, завідувачка кафедри міжнародних економічних відносин, бізнесу та менеджменту, доктор економічних наук, професор, міжнародна експертка Галузевої комісії:

“Нещодавно ми в УАУК провели зустріч зі студентами з метою обговорення питань, проблем, а також бачення розвитку освітніх програм і Університету. Для нашого колективу то не є формальністю, хоча є кілька формальних речей, які ми, як ЗВО, повинні проводити, наприклад – анкетування.

Іноді студенти питають мене для чого проходити анкетування наприкінці курсу, адже вони вже не відчують будь яких змін. Тоді я розповідаю їм, що кожен рік переосмислюю і вдосконалюю програму курсу, у тому числі з урахуванням результатів анкетування. І такий погляд на курс для мене є важливим, адже бачу курс зсередини, а вони – ззовні. Наприкінці можна зрозуміти, які завдання подобались, які були занадто важкими і чому, а які настільки простими, що перевіряли не стільки знання, скільки уважність (хоча іноді це також важливо). Також вибрати підручники найбільш комфортні у використанні протягом курсу.

Поточний безпосередній зворотній зв’язок також важливий. Він, в тому числі, дозволяє вдосконалювати форми контролю та завдань протягом семестру. Зокрема те, як завдання повинні виглядати в Мудлі, для того, щоб їх виконання було коректним і зрозумілим для всіх (наприклад, написання числових відповідей з крапкою чи комою в якості розділових знаків може стати проблемою).

Особисто я ще люблю студентські проєкти, адже вони завше надихають мене на створення нових кейсів. І просто дискусії під час занять створюють «кейси» в реальному часі, адже питання зростання цін на яйця, коливання попиту і пропозицій на свята, вплив санкцій, витрати підприємств при переміщенні дають можливість протестувати теоретичні знання з макро- і мікроекономіки на практиці.

І ще я завжди нагадую, що фідбек повинен бути не оціночним, а максимально конкретним, якщо відповідь на відкрите питання має на меті щось змінити у реальності. Адже оцінка «добрий» чи «поганий» курс не дає можливості щось змінити, а конкретні рекомендації або констатація факту, що певне завдання було цікавим, дає набагато більше інформації.

І під час такого живого спілкування ми завжди можемо допомогти один одному зробити навчальний процес більш ефективним і інтерактивним, навіть в таких питаннях, як дедлайни завантаження робіт.

Процес вдосконалення ніколи не скінчиться, це шлях. І як завідувачка кафедри бажаю нам успіхів на цьому шляху.”