Любов Жарова, завідувачка кафедри міжнародних економічних відносин, бізнесу та менеджменту, доктор економічних наук, професор, міжнародна експертка Галузевої комісії:
“Студенти часто тяжіють до індуктивних способів пізнання, ніж дедуктивні, а це означає, що вони краще навчаються на прикладах. Тому використання тематичних досліджень і кейсів може бути дуже ефективною технікою в навчальному процесі. Така техніка не є новою, але постійно розвивається. Наразі можемо сказати, що загальним підходом є залучення студентів до використання їхніх знань для конкретних ситуацій. Формати бувають різні, від простого питання «Що б ви зробили в цій ситуації?» до детального опису ситуації з супровідними даними для аналізу. Використовувати простий сценарій або складний деталізований випадок залежить від цілей курсу.
Важливо, що більшість кейсових завдань вимагають від студентів відповіді на відкрите запитання або розробки рішення відкритої проблеми з кількома потенційними рішеннями. Вимоги можуть варіюватися від відповіді з одного абзацу до повністю розробленого групового плану дій, пропозиції чи рішення.
Узагальнюючи, серед елементів кейсів можна виділити:
В кожному кейсі необхідно фіксувати увагу студентів на проблемі та меті аналізу, дослідженню контексту ситуації що розглядається. Важливим є не тільки вирішення кейсу, але й визначення як застосувати ці рішення в інших подібних ситуаціях. Можна запропонувати також кілька кейсів, щоб студенти могли визначити як схожість, так і відмінності між випадками.
У підсумку, зазначимо, що одною з головних переваг навчання за допомогою тематичних досліджень є те, що студенти активно беруть участь у пошуку причинно-наслідкових зав’язків та узагальнень, абстрагуючись від прикладів. Це розвиває їхні навички та компетентності: