Любов Жарова – Менеджмент V.S. Міжнародні економічні відносини

Любов Жарова, завідувачка кафедри міжнародних економічних відносин, бізнесу та менеджменту, доктор економічних наук, професор:

“Кожного разу, коли ми проводимо День відкритих дверей, знайомство з університетом, зустрічі з школярами та майбутніми абітурієнтами, виникає питання: у чому різниця між двома основними спеціальностями, за якими ми навчаємо – 073 «Менеджмент» та 292 «Міжнародні економічні відносини»

Почнемо від спільного.  Варто сказати, що обидва напрями безпосередньо пов’язані з економікою. Це значить, що будуть предмети, пов’язані з загальноекономічною підготовкою, зокрема, такі, як: макроекономіка, мікроекономіка, політика бізнесу тощо. Універсальна частина – це базові знання, які дозволять розвиватися в будь-якій сфері, пов’язаній з економікою, а також розуміти основні тенденції та закони соціально-економічного розвитку.  

Щодо специфіки цих напрямів, то менеджмент спрямований на розуміння будови організації та взаємодії всіх її частин. Розуміння організації як механізму та вміння досягти синергії є фокусом цієї спеціальності. Фокус програми на внутрішньому середовищі організації, пошуку там точок зростання.

Міжнародні економічні відносини більше уваги приділяють зовнішньому середовищу організації та тому, як вона повинна розвиватися й будувати відносини в міжнародному бізнес-просторі. У рамках цієї спеціалізації здобувачі отримують теоретичні знання та практичні інструменти для аналізу й розуміння ситуації, побудови можливих сценаріїв розвитку, розробку його стратегій.

Варто звернути увагу на те, що, крім обов’язкових предметів, є вибіркові, перелік яких весь час розширюється. Ці предмети вибирає безпосередньо здобувач, і вони дозволяють доповнити спеціальні знання відповідно до преференцій чи індивідуальних потреб. Так, на спеціальності «Міжнародні економічні відносини» можна додатково взяти курси з менеджменту й навпаки, можна доповнити курсами зі сталого розвитку, економетрики, ораторського мистецтва або лідерства. Така варіативність дозволяє не тільки опанувати компетентності,  передбачені обраною освітньої програмою, але й допасувати її до власних амбіцій.

Тож  при виборі програми варто поставити собі питання: що саме мене цікавить, щоб обрати освітню програму, а потім користатися з можливостей, які відкривають вибіркові предмети.”