Вивчаються та узагальнюються теоретичні дослідження й практичні розробки в сфері університетського (академічного) підприємництва. Аналізуються базові поняття із теорії підприємницьких ВНЗ, розглядаються різні підходи, основи і теоретичні засади для визначення поняття підприємницького університету та розробки моделей підприємницьких ВНЗ.
Вивчається досвід державної фінансової підтримки вищої освіти США і Великобританії за період із 2004 по 2015 рік. Статтю присвячено дослідженню форм і методів фінансування діяльності відомих американських і британських університетів. Вивчається стан фінансування провідних університетів США та Великобританії, аналізуються різноманітні джерела фінансової підтримки таких ВНЗ. Розглянуто різні джерела формування фінансових надходжень, інститут ендаументу, проведено порівняння обсягів фінансових ендаументів п’ятнадцяти провідних університетів США і двох відомих британських університетів.
Вивчається досвід державної фінансової підтримки навчання студентів в економічно розвинутих країнах світу. Розглянуто різноманітні типи, форми і джерела надання стипендій і грантів, організації спеціальних стипендіальних програм, підтримка молодих підприємців у США та європейських країнах. Досвід державної фінансової підтримки студентів є важливим для вивчення в Україні в період реформування системи вищої освіти.
Стаття присвячена аналізу проблем академічного підприємництва в системі вищої освіти, дослідженню особливостей діяльності інноваційних підприємницьких ВНЗ у глобальному суспільстві, розгляду питань утворення корпоративної підприємницької культури ВНЗ. Доведено, що трансформація університетів у підприємницькі відбувається завдяки наявності необхідних складових: інноваційній політиці ВНЗ; підприємницьким перетворенням, які можуть відбуватися лише під безпосереднім впливом інноваційних відносини в колективі співробітників навчального закладу; сформованої корпоративної підприємницької культурі. Характер цих відносин може або сприяти, або протидіяти впровадженню підприємницьких ідей у ВНЗ. Виділено характерні для підприємницьких ВНЗ особливості.
Розглянуто концепції і тенденції подальшого розвитку соціальної економіки, економіки солідарності та Буддійської економіки, проаналізовано їх характерні особливості, виявлено роль і місце соціальної економіки в сучасному суспільстві. Проведено порівняння концептуальних положень соціальної економіки і третього сектору, виявлено особливості неприбуткових організацій, доведено користь соціальної економіки для соціально-економічного розвитку держави.
Аналіз характерних особливостей соціальної економіки та неприбуткових організацій третього сектору, їх місця і ролі в сучасному суспільстві виявив спільні й різні підходи у концепціях їх діяльності. Концептуальні положення соціальної економіки, третього сектора економіки та соціальних підприємств досить поширені і мають значну підтримку на всіх континентах світу.
Доцільним є розвиток і поширення діяльності сектору соціальної економіки для подальшого соціально-економічного розвитку України.
Визначається сутність інноваційного розвитку сфери вищої освіти в умовах її реформування. Аналізується та узагальнюється поняття “академічного капіталізму” як невід’ємної складової капіталістичної економічної системи. Виявляються історичні закономірності та невідворотність появи, формування і розвитку у США “академічного капіталізму” та “університетської підприємницької діяльності” як нового типу академічного підприємництва й стрімкого поширення ринкових відносин у сфері вищої освіти і науки. Підтверджено визначальну роль держави в управлінні процесами інноваційного розвитку сфери вищої освіти і науки, а також формуванні форм, методів і засобів державного впливу на підприємницьку діяльність у сфері вищої освіти, науки і техніки для створення нормальних умов і стимулювання їх функціонування в середовищі вільної ринкової економіки.
Визначаються та узагальнюються соціально-економічні засади державно-скерованого інноваційного розвитку сфери вищої освіти. Вивчаються та узагальнюються: сутність інноваційного розвитку сфери вищої освіти; організаційно-методологічні та економічні засади (завдання) державного регулювання інноваційного розвитку сфери вищої освіти; економічна та соціальна ефективність інноваційних методів, типів і напрямів діяльності в сфері вищої освіти.
Вивчаються та узагальнюються теоретичні дослідження й практичні розробки в сфері академічного капіталізму та університетського (академічного) підприємництва. Досліджуються особливі характеристики і напрями інноваційної діяльності ВНЗ. Визначається економічна сутність таких категорій, як академічний капіталізм, університетське (академічне) підприємництво та інноваційна діяльність у системі вищої освіти.
Вивчається роль підприємництва і підприємницької освіти в сучасному суспільстві. Досліджуються: концептуальна та теоретична моделі національного економічного зростання; вплив підприємницького освіти і дослідницьких підприємницьких ВНЗ на національний економічний і соціальний розвиток; роль інноваційних підприємницьких ВНЗ у сучасному суспільстві.
Вивчаються досягнення університетської (академічної) підприємницької діяльності інноваційних дослідницьких підприємницьких ВНЗ США. Досліджуються: особливі характеристики і напрями інноваційної діяльності ВНЗ; вплив інноваційних дослідницьких підприємницьких ВНЗ на місцевий/регіональний і загальнонаціональний економічний і соціальний розвиток країни; роль інноваційних підприємницьких ВНЗ у сучасному суспільстві.