Основні ідеї конференції CHEA

Ольга Верхогляд,  доктор філософії (Ph.D.), професор, проректор з наукової роботи:

«Викладачі  UACU узяли участь у роботі 24-ї щорічної конференції CHEA, яка відбулася 26-28 січня 2021 року. Що таке CHEA? CHEA – Рада США з акредитації вищої освіти. Вона встановлює вимоги, яким акредитуючі організації повинні відповідати, щоб мати можливість акредитувати вищі навчальні заклади. Учасники з 31 країни взяли участь у цьогорічній конференції CHEA.

Нижче наведено кілька цікавих ідей, запропонованих під час конференції.

1. Онлайн-освіта та програми змішаного навчання будуть користуватися попитом у майбутньому. Цілком імовірно, що змішане навчання стане домінуючим. Такі програми не зникнуть. Наприкінці 2020 року було проведено Глобальне опитування президентів університетів, 71% з яких заявили, що принаймні протягом найближчих 2-3 років їх університети пропонуватимуть поєднання онлайн, гібридних та очних програм.

Це означає, що:

Викладачів потрібно навчати викладати в режимі онлайн. Повинні бути спеціальні тренінги, що проводяться університетами, щоб допомогти викладачам викладати краще в режимі онлайн. Необхідно шукати якомога більше професійного розвитку для викладачів з точки зору цифрових технологій, які застосовуються в навчальному процесі. Керівництву університетів слід не просто сподіватися, що викладачі самостійно розвинуть чудові навички викладання в режимі онлайн. Освітні заклади повинні подбати про це на організаційному рівні. Такий професійний розвиток повинен бути важливим напрямом діяльності коледжів. Викладачі повинні мати ресурси та досвід для забезпечення якісних онлайн-програм. Доцільно мати, наприклад, дизайнерів навчальних курсів, які допоможуть викладачам створювати зміст курсу, щоб зробити онлайн-заняття цікавими. Потрібно створити складне віртуальне навчальне середовище, щоб студенти мали хороший досвід навчання. Задоволення студентів навчальним процесом має стати більш важливим. Повинні існувати нові стандарти для оцінки сучасних методів навчання в режимі онлайн.

У всьому світі спостерігаються ознаки зростання незадоволеності студентів якістю викладання  онлайн. Студенти хочуть мати більш вишукане та цікаве середовище для навчання в режимі онлайн, ніж просто Zoom та Power Point. Існує різниця між онлайн-навчанням та вичиткою курсу в онлайн- режимі. Щоб відбувалося справжнє навчання, повинна існувати добра підтримка студентів.

На конференції було зазначено, що «нарікання студентів на якість цифрового викладання  стосується не лише якості педагогіки та змісту курсів, але й значною мірою якості технологій та цифрових платформ, які застосовуються. Між постачальниками освітніх послуг багато відмінностей з точки зору готовності викладацького складу перейти до змішаного підходу».

Наприклад, у своєму виступі керівник Азіатсько-Тихоокеанської акредитаційної платформи зазначила що, хоча вона багато років викладає з великим успіхом, цього року студентська оцінка її курсів були нижчою, оскільки вона не дуже добре володіє технологіями.

  1. Ще одна дуже цікава дискусія була навколо того, які підходи використовують акредитаційні агенції зараз. На що зараз вони звертають увагу? Нижче наведено кілька  ідей  акредитаційних експертів.
  • Акредитуючі організації запитували про можливість певної гнучкості в стандартах акредитації під час пандемії. Експерти відповіли, що гнучкість необхідна й вітається, але всі рішення повинні відповідати стандартам. Іншими словами – стандарти не слід знижувати. Необхідно передбачити креативність та інновації, але лише в межах стандартів.
  • Акредитаційні експерти завжди перевіряють, наскільки легко знайти важливу інформацію на веб-сайті навчального закладу. Вони не використовують посилання, які їм надсилає заклад, а переходять на домашню сторінку навчального закладу й намагаються знайти там необхідну інформацію.
  • Дуже важливою інформацією, яка повинна бути легкодоступною для широкої громадськості, є «досягнення студентів». Необхідно переконатися, що громадськість розуміє, якими є результати діяльності вищого навчального закладу.
  • Відповідальність організації з акредитації полягає у встановленні стандартів, політик та процедур, які вимагають від акредитованих установ та програм надання інформації для громадськості про результати діяльності інституцій / програм, досягнення студентів та причини прийняття рішень про акредитацію. Ця інформація повинна бути доступною для широкої громадськості. Акредитація повідомляє широкій громадськості, що цей університет є надійним постачальником освітніх послуг.
  • Дуже важливо знати, що інформація, яку майбутні студенти хочуть знати про навчальний заклад, є такою: (1) швидкість закінчення навчання, тобто співвідношення тих, хто почав навчання, та тих, хто успішно його завершив, (2) чи можу я влаштуватися на роботу з цією освітою. Необхідно переконатися, що ця інформація є легкодоступною для громадськості через веб-сайт навчального закладу.

Загалом, 24-та конференція CHEA стала чудовим діалогом, який допоміг пізнати нові ідеї з поліпшення навчальних програм та підготовки навчального закладу для успішного проходження акредитації.»